Kuszenie i spokój - czyli strategia przyszłości - Szkolenia kosmetyczne, SPA, makijaż,zabiegi kosmetyczne

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się na newsletter



Wiadomość HTML?

Joomla Extensions powered by Joobi

Pielęgnacja profesjonalna

WYDARZENIA, PRASA KOSMETYCZNA, KOBIECA, BIZNESOWA

Dzisiaj chciałbym zapoznać Cię z czymś nowym.

Od dłuższego już czasu coraz bardziej popularny staje się marketing przyciągania. Jak myślisz co to jest? Jak możesz go wykorzystać u siebie w salonie?

Znacznie częściej niż wcześniej zaczyna się przywiązywać do marketingu kobiet. Dlaczego? Rozmawiając z właścicielami salonu często słyszę informację o akcjach reklamowych, które kończą się słabymi efektami. Trudno im utrzymać obecnych Klientów lub pozyskać nowych. Nie wiedzą dlaczego tak się dzieje.

Z dużą pomocą przychodzą tutaj narzędzia marketingu przyciągania i wdzięczności. Dzięki zastosowaniu ich w praktyce o wiele mniejsze są nakłady na reklamę bezpośrednią oraz promocję. Jego główną cechą jest to, że przyciąga potencjalnych Klientów chętnych do zakupu naszych usług i produktów. Dzieje się tak dlatego, że wykorzystujemy wszystkie elementy metody AIDA i trochę więcej a przy okazji budując zaufanie oraz przyjemne zobowiązanie Klienta wobec naszej marki.

Kilka słów o AIDA. Jest to metoda przekazów marketingowych składająca się z czterech elementów:

A – attention – przykucie uwagi odbiorcy

I – interest – zainteresowanie odbiorcy

D – desire – wywołanie pożądania, potrzeby u odbiorcy

A – action – wywołanie akcji u odbiorcy

Dla zbudowania skutecznego przekazu marketingowego niezbędne jest umieszczenie w nim wszystkich tych elementów. Niestety brak któregokolwiek z nich spowoduje drastyczne obniżenie skuteczności.

Dla przykładu gdy zainteresujemy potencjalną Klientkę naszymi zabiegami (interest), ale nie wywołamy w nim chęci posiadania (desire) to nawet próby wywołania akcji (action) w niczym już nie pomogą. Od drugiej strony jeżeli nie przykujemy uwagi (attention) to odbiorca nie przejdzie do kolejnych faz naszego komunikatu. Poniżej krótka instrukcja:

Na początku określ cel jaki ma osiągnąć twój przekaz marketingowy: Czy to ma być sprzedaż czy promocja salonu lub inny. To już musisz określić samodzielnie. Gdy już masz jasno określony cel, jesteś w stanie łatwiej zbadać efekty swoich działań. Nie muszę przypominać, że to kluczowa sprawa w marketingu. Przy projektowaniu kolejnych elementów modelu AIDA musisz sobie odpowiedzieć na poniższe pytania:

Attention – przyciągnięcie uwagi

  • Jak możesz przyciągnąć uwagę odbiorców?
  • Co jest charakterystycznego, intrygującego, odróżniającego, wyjątkowego a może szokującego w tym co zamierzasz promować?
  • W jaki nietypowy sposób możesz przedstawić swoją usługę?
  • Czym przyciągnąłbyś swoją uwagę?

Interest – zainteresowanie

  • Weź "pod lupę" swoja usługę, produkt(zabieg, kosmetyk, suplement). Wypisz jego najważniejsze cechy. Następnie cechy zamień na korzyści.
  • Odpowiedz na pytania pojawiające się w głowie potencjalnego Klienta:

- Co mnie to obchodzi?

- Czy to dla mnie?

- Co ja z tego będę miał?

  • Nie twórz bardzo długich opowieści. Pokaż tylko to co najważniejsze i to co dla Klienta najbardziej ważne i go zainteresuje.

Desire – pożądanie, potrzeba

  • Podkreśl wyjątkowość przekazu marketingowego.
  • Sposoby osiągnięcia:  (“promocja trwa tylko do…”),  dostępność (“tylko 10 zabiegów w promocyjnej cenie”), czy (“jesteśmy tylko w tym miejscu”).
  • Daj poczucie ważności, aby klient poczuł się wyjątkowy (“dołączy Pani do klientów VIP”)
  • Zaprezentuj jak klient może wykorzystać twój produkt, usługę lub usługę w swoim życiu

Action – akcja

  • Podaj co odbiorca twojego przekazu ma wykonać, abyś odniósł sukces?
  • Przekaz powinien mieć formę sloganu. Slogan powinien być krótki, jasny i konkretny (“wypróbuj już dziś”, “kup teraz”, “odbierz”)
  • Warto takie slogany nawołujące do akcji przetestować. Mała zmiana lingwistyczna, może wpłynąć na wielką różnicę w efektach.

Dzięki wykorzystaniu marketingu kobiet oraz marketingu wdzięczności o wiele łatwiej nam dołożyć jeszcze jeden element pomijany przez wielu. Jest to L - Loyality (Lojalność).

W oparciu o powyższą metodę oraz narzędzia marketingowe powstała strategia Marketing Beauty System - stworzona dla gabinetów, salonów i klinik medycyny estetycznej.

Strategia Marketing Beauty System zapewnia:
- stabilny przypływ nowych Klientów,
- wartościową komunikację z obecnymi Klientami,
- wzrost dochodów ze sprzedaży usług i produktów,
- nową jakość obsługi Klienta i wiele innych elementów wpływających na rozwój biznesu salonowego.

Wprowadzając metody i praktyki obejmujące strategię MBS możesz osiągnąć poniższe efekty:

Twoi Klienci:

  • staną się lojalnymi Klientami,
  • będą tryskać radością z Twojej profesjonalnej obsługi,
  • będą czuć jak wyprzedasz ich myśli,
  • spędzą miło czas w salonie(przedstawimy elementy, które na to wpływają).

Jako właściciel menedżer będziesz potrafić:

  • zbudować sprawdzony mechanizm pozyskiwania i utrzymywania relacji z Klientami
  • systematycznie stymulować rozwój Twojego biznesu.
  • nie martwić się o puste miejsca w kalendarzu,
  • pozyskiwać Klientów nie inwestując w reklamę.

Przemyśl i działaj!

Pamiętaj! Twoje dzisiejsze decyzje mają znaczenie dla Twojej przyszłości.

Decyzja należy tylko od Ciebie.

 

Jeżeli tematyką artykułu jest dla Ciebie interesująca to zapraszam do kontaktu:

Marek Baron

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. +48 609 293 600.

O nas

Portal Ambasada Kosmetyczna powstał w celu szerzenia wiedzy z szeroko rozumianej kosmetologii i nauk pokrewnych. Portal skierowany jest do osób z branży kosmetycznej: kosmetyczek, kosmetologów, podologów, właścicieli salonów kosmetycznych, właścicieli gabinetów medycyny estetycznej oraz osób świadomie dbających o swoją urodę i zdrowie.
Na portalu Ambasada Kosmetyczna znajdą Państwo m.in. specjalistyczne artykuły, porady kosmetyczne, konkursy z cennymi nagrodami, informacje o urządzeniach, produktach kosmetycznych do pielęgnacji profesjonalnej i pielęgnacji domowej, szkoleniach, kursach kosmetycznych oraz informacje o miejscach godnych polecenia, gdzie mogą Państwo skorzystać z usług kosmetycznych.
Ambasada Kosmetyczna to również organizator Edukacyjnego Kongresu Kosmetycznego dla profesjonalistów z branży kosmetycznej – www.kongreskosmetyczny.pl oraz Edukacyjnego Kongresu Podologicznego dla specjalistów ds. podologii.
Ponadto Ambasada Kosmetyczna to producent ekskluzywnej linii podologicznej COLORFUL (pianka zmiękczająca do stóp i pianka nawilżająca do stóp) oraz prowansalskich aromatycznych swiec do masażu L'AMIE DE PROVENCE.

Prywatnie wspieramy różne organizacje pomagające zwierzętom, dlatego w tym celu powstała zakładka POMAGAMY ZWIERZAKOM. W zakładce umieszczone są aktualne zdjęcia zwierząt, które potrzebują nowego domu i człowieka, który da im dużo miłości.

POMAGAMY ZWIERZAKOM